עייפות, קשיי נשימה וכאבים כרוניים: התסמינים השכיחים בקרב מחלימי קורונה

    צבי טסלר No Comments on עייפות, קשיי נשימה וכאבים כרוניים: התסמינים השכיחים בקרב מחלימי קורונה

    מכבי: כ-60% ממטופלי מרפאת המחלימים מקורונה מדווחים על עייפות קשה וכ-56% על תסמינים נשימתיים שלא חולפים

    מחלקת קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    20:31
    04.05.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם | חדשות השבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-60% מהמטופלים שנבדקו במרפאת המחלימים של מכבי שירותי בריאות דיווחו על עייפות קשה, כ-56% דווחו על תסמינים נשימתיים שלא חולפים וכ-44% דיווחו על כאבים כרוניים. אלו שלושת תופעות הלוואי השכיחות ביותר של מחלימי הקורונה כפי שעולה מנתוני מכבי שהוצגו הבוקר לפרופ' גמזו שסייר במרפאה הייחודית הממוקמת בלב בני ברק.

    מהנתונים עולה בנוסף כי כ-25% מהמחלימים מדווחים על כאבים בחזה וכ-25% מדווחים על בעיות קוגניטיביות כמו בעיות זיכרון וריכוז. בנוסף, כ-13% מהמחלימים מדווחים על תחושות חרדה ודכאון.

    מרפאת המחלימים שהקימה מכבי בחודש יוני האחרון היא רב תחומית וכוללת רופא משפחה, קרדיולוג, מומחה ריאות, רופא שיקום, עובדת סוציאלי, צוות סיעודי ומטפלים נוספים מקצועות הבריאות. המרפאה מטפלת מידי שבוע במטופלים מכל רחבי הארץ שמתקשים לחזור ולתפקד באופן מלא בשל תופעות הלוואי שלא חולפות מאז החלימו מהנגיף.

    ד"ר מרינה מור שלום, הרופאה המחוזית במחוז המרכז במכבי: "מרפאת המומחים מהווה מעטפת אחת כוללת למחלימים ונותנת להם מענה רפואי וסוציאלי מלא. בין הנבדקים במרפאה גם כאלו שהיו מאושפזים תקופה ממושכת בבתי החולים עם סיבוכים קשים ואף היו מורדמים ומונשמים. תסמינים נוספים עליהם דווחו המטופלים כוללים גם קשיים בדיבור, הפרעות בשינה, חוסר יציבות כללי ובלבול".

    ראש מחוז המרכז במכבי, הגב' דבורה חסיד: "המרפאה מצליחה לתת מענה רפואי צמוד לאותם מחלימים הסובלים יום יום מתופעות מרובות. לכל מחלים נדרש מענה מותאם אישית שלוקח כשיקול גם מחלות רקע שונות והיסטוריה רפואית שמכבי חשופה לה במלואה. נתוני המרפאה מדגישים ומחדדים כמה חשוב להישמר מפני הידבקות בקורונה שכן גם אנשים שהיו בריאים לחלוטין לפני שנדבקו בנגיף עשויים לסבול מתופעות לוואי קשות למשך תקופה ארוכה".

    במסגרת הסיור שהתקיים הבוקר בבני ברק, פרופ' גמזו גם ביקר במתחם בדיקות שהקימה מכבי בשיתוף עיריית בני ברק ומהווה את אחד ממתחמי הבדיקות הגדולים בישראל. במהלך הביקור מנכ"ל מכבי רן סער הציג לו את הפעילות האינטנסיבית שנעשית בעיר אשר רבים מתושביה הם חברי הקופה.



    0 תגובות